Gör en fluffig lampa!
DATUM: 2013-08-21 TID: 15:27:00

Nu ska jag visa hur man på ett väldigt enkelt sätt gör en fin lampskärm med hjälp av bakformar. Det du behöver är bara en gammal lampskärm, bakformar och limpistol.
 
 
 
 
1. Ta en bakform. Tryck botten lite uppåt och kläm ihop kanterna längst ned, så får du en fin liten blomma!
 
 
 
 
2. Repetera ca 200 gånger...
 
 
 
 
3. Klicka fast blommorna på lampskärmen med lim (jag skalade även bort överflödigt tyg från skärmen).
 
 
 
 
När alla blommor är på plats är det klart! Så enkelt är det! Jag satte även fast rundade pappersbitar längst ned eftersom jag tyckte lampan förlorade sin fina form lite för mycket. Detta lilla pyssel är annars exemplariskt att göra på runda rislampor som hänger i taket. Eller om man inte orkar göra en hel lampa, bara sätta en rad med blommor rund skärmen. Det finns många varianter!
 
 
Kommentarer
Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: