Kista
DATUM: 2013-08-30 TID: 11:47:00

Äntligen kom jag till skott med att göra om min gamla kista. Den fick stå som soffbord i vår gamla lägenhet ett tag i början och var i jättefint skick när jag fick den för några år sedan. Men efter att jag gjorde ett nytt soffbord åkte kistan ut på balkongen... där den stod för evigt. I regn och rusk, helt ovärdigt. Så det blev lite mer jobb än nödvändigt nu när jag skulle använda den.
 
 
 
 
Det första jag gjorde var att mäta ut och borra hål på locket där knapparna skulle sitta.
 
 
 
 
Sedan slipade jag hela kistan och började stryka in betslack. Eftersom jag ville ha en väldigt mörk brunsvart färg krävdes det några vändor, och på grund av att man är ivrig som få började jag klä in locket mellan varven. Rekommenderas väl egentligen inte eftersom lacket kan hamna på tyget, men är man försiktig så! Insidan målade jag vit.
 
Jag skar ut två lager skumgummi i samma storlek som locket och sydde till en lite större tygbit. Tyget - som jag för övrigt fick väldigt billigt på Olssons (gissar att det varit ett visningsex) - häftade jag fast enkelt på insidan med häftpistol.
 
 
 
 
Sedan var det bara att börja knäppa. Letade mig genom hålen på baksidan upp genom tyget med en lång nål. Knöt fast knappen som skulle sitta på ovansidan och tog hjälp av Viktor som fick trycka in knappen i tyget medan jag fäste med de platta knapparna på lockets innersida.
 
 
 
 
Efter det häftade jag fast en tygbit över lockets fula insida.
 
 
 
 
Några fler lager betslack och sedan var det klart! Hyfsat nöjd är jag. Den är perfekt för förvaring av till exempel sängkläder. Gjorde även matchande prydnadskuddar att ha på sängen!
 
 
Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint det blev!! Och då menar jag både kista och hela sovrummet! 😀

Svar: Tack så jättemycket!:D:D
Caroline

2013-08-30 @ 18:02:47
Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: