Mörkt i sinne
DATUM: 2013-12-18 TID: 22:05:45

Det finns så mycket som jag vill och borde göra, men mörkret slukar all energi. Det är ljust utomhus i ett fåtal timmar och då hinner man känna att man minsann ska göra något vettigt av dagen. Men mot eftermiddagen när det blir kolsvart igen kryper jag ned i soffan och somnar framför tvn.
 
Men idag kände jag att "nu är det den 18:e december och mina blommiga sommargardiner hänger fortfarande uppe". Inte okej. Så jag tog mig i kragen, slog igång my girl Amy Winehouse och dammade av symaskinen. Och äntligen hänger ett par nya gardiner i köket. Svarta. Hjälper inte ett dugg mot mörker-problemet men. Jag gjorde den allra enklaste modellen, tråkigt men nödvändigt då det redan är en massa annat som händer i fönstrena.
 
Här får ni en vidrig bild i mega-artificiellt ljus. Det kommer en bättre när jag fått tag på en fin taklampa, hittills har vi levt på lysrörsbelysningen ovanför spisen. Hemskt!
 
 
 
Kommentarer
Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: