Det sista kuddfodralet...
DATUM: 2013-07-10 TID: 17:06:00

...önskar vi alla att det var. I alla mina år har jag handlat kuddfodral. Och när jag slutade handla dem, började jag göra dem. Det går inte att sluta, vill alltid ha nya fräscha. Igår blev i alla fall det senaste klart, det med fjädern. Här är lite steg för steg hur jag gjorde.
 
1. Klippte en massa remsor från mina favorittyger.
2. Sydde ihop dem snett med varandra (och kom på att jag behövde lila).
3. Klippte innerkanterna på de två bitarna och sydde ihop dem. Adderade även "stjälken" här.
4. Klippte ytterkanterna till en form och sydde sicksack, pyttesmått, två varv runt.
 
Under tidens gång har jag även strykt tyget lite då och då!
 
 
 
 
Sedan sydde jag ihop ett simpelt kuddfodral med vitt tyg och vit dragkedja. Kan verkligen rekommendera att handla dragkedjor på second hand där de kostar typ en tia, istället för i butik där man lägger ut runt 60 kr. Då kan du bjuda dig själv på en subwaymacka istället.
 
Själva fjädern, eller lövet som det kanske mer ser ut som, sydde jag direkt på fodralet med en större sicksack. Ett varv räckte. Sedan var det bara att stoppa in innerkudden som jag "noga" mätt efter... hehe. Och vips fick jag en väldigt trevlig, högst egendesignad kudde!
 
 
Kommentarer
Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: