Our beautiful world
DATUM: 2013-07-18 TID: 17:39:00

Här ska ni få se mitt senaste projekt. "Världens makeover" hehe. Jag har ingen aning om hur idén ploppade upp i mitt huvud men jag är sjukt glad över att den "kom" till mig.
 
Jag satt en hel kväll på altanen med musik, choklad och vin och klippte ut varenda rosa/röd/blå/lila blomma jag kunde hitta i några gamla tidningar. Väldigt mysigt faktiskt. Sedan tog jag fram min gamla jordglob (oj vad pappa inte var nöjd med att jag skulle "förstöra" den).
 
 
 
 
Jag maskerade kontinenterna och alla små-öar i grova drag för att inte tappa bort dem helt. Sedan sprayade jag globen grå (inte helt ångestfritt). Gjorde allt land vitt för att urskilja dem ännu tydligare. Jag målade även om foten och den där stångsaken som jorden sitter fast i.
 
 
 
 
Sedan kunde det roliga börja. Fram med lacklimmet och min superbra svamp-pensel-grej. Den är jättebra till decoupage, den är mjuk och suger upp det överflödiga limmet. Jag hade en stödjordglob bredvid för att se till att det blev någorlunda rätt. Det fick bli fyra lager lacklim efter att globen fått stå och torka någon natt.
 
 
 
 
Jag köpte en massa billiga plastblommor på Jacks och en limpistol på ClasOhlson (39 kr, började skratta när jag såg prislappen). Klippte loss blommorna och höll andan när de skulle fästas lite här och var på jordens yta. Visste inte alls hur det skulle bli och var rädd att jag hade förstört allt.
 
 
 
 
Som tur är fick jag ett fint resultat! :) Vet dock inte riktigt om den är helt klar ännu. På de tomma ytorna/haven hade jag tänkt skriva citat eller dylikt om världen. Men jag är inte säker på om jag borde göra mer. Så den får stå såhär ett tag nu!
 
Och till och med pappa är nöjd. ;)
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Birgitta Dahlqvist

Mycket snygg jordglob! Och ugglorna är fantastiskt söta!

2013-07-25 @ 09:55:17
Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: