Trasmatts-fåtölj
DATUM: 2013-07-04 TID: 01:44:00

För ett tag sedan var jag nära på att skänka bort min stol. Till en helt okänd tjej som stod och kollade på en likadan inne på Åhléns. Hon påminde mig om mig själv: "åh vilken fin, hyfsat billig stol, så stilig! Jag bara måste ha den!" utan den minsta tanke på funktionalitet eller bekvämlighet... Visst, stolen är ruskigt snygg. Helt OK att slappna av i också. Men om sanningen ska fram så är det inte många minuter min röv fått vila där.
 
När jag som bäst stod i valet och kvalet om att gå fram till denna tjej och göra hennes dag funderade jag snabbt på om jag verkligen skulle göra mig av med stoljäveln. Fanns det inget roligt jag kunde göra med den istället?
 
Johohooorå. Som en blixt från en klar himmel, som ett omen, eller vad säger man, som en uppenbarelse?... visste jag direkt att jag skulle väva in den i något stuv-aktigt tyg. For till second hand-butiken där jag köpte såna här "trasbollar" eller vad man nu ska kalla dem. Fyll en kasse med bollar för 10 kr, hur värt som helst.
 
 
 
 
Jag började med en knut allra längst in. Sen var det bara att köra. Upp, ner, upp, ner, upp, ner, runt, runt, runt, runt. Varje gång bandet tog slut var det bara att knyta fast ett nytt i änden. Svårare än så var det egentligen inte. Det var bara riktigt jävla jobbigt efter några dagar då jag började få samma hållning som Quasimodo och det kändes som om jag inte kom någon vart i livet.
 
Men efter cirka 4 dagar och en miljon varv blev den äntligen klar och jag kan känna att det var värt det. MYCKET bekvämare att sitta i, och snyggare kan jag tycka. Hade varit kul att väva in andra färger, men någonting neutralt bör man ju ha i sitt liv också...
 
 
Kommentarer
Postat av: Christina http://jinxedchrissie.blogspot.no

Det blev himla snyggt :) Kan tänka mig att det blev bekvämare att sitta på :)

2013-07-14 @ 12:40:55
Postat av: Therese

Blev mycket bättre! men guuu bordet du har där de färgade ljuslyktorna står. Säg till ifall du skulle vilja sälja det någon gång ;)

Svar: Tack så mycket! :D haha bordet tillhör min moder jord och hon är själv väldigt förtjust i det, tyvärr. ;) Men jag tror ikea har fått in kopior i sitt sortiment, för typ 500 kr :) värt att ta en titt på!
Caroline

2013-08-30 @ 16:21:01
Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: