DIY baby dreamcatcher
DATUM: 2013-10-10 TID: 09:43:00

Tänkte visa lite snabbt hur man kan göra en enkel drömfångare i mini-format. Först måste du hitta något runt att ha som stomme. Jag brukar använda mig av såna här ramar som man spänner fast typ korsstygnsdukar i (runt 10:- på second hand). Man kan använda både gummiringen som är runt om eller den inre plastringen.
 
 
Börja med att linda något runt stommen. Det blir jättefint att ta en färgad tråd, men då måste man linda ca 1000 varv. Här använde jag ett spetsband så det gick snabbt.
 
 
 
 
Bandet kan man fästa genom att knyta en vanlig tråd runt ändarna. I samma veva gjorde jag en ögla för upphängning.
 
 
 
 
Om man inte orkar sitta och hitta på mönster med trådar inuti cirkeln kan man göra som jag gjorde här. Jag tog en pytteliten virkad duk och spände fast den med tråd, runt runt.
 
 
 
 
Sedan kan du spåra ur hur du vill. Knyt fast trådar med olika pärlor, prismor, fjädrar och allt vad du vill. Använd fantasin, det behöver absolut inte vara symmetriskt. Bestäm själv när den är klar!
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Amdy

Helt otroligt fin!!!!

2013-10-10 @ 09:47:49
Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: