Matsalslampa
DATUM: 2013-09-10 TID: 20:48:34

Lite mycket lampor på bloggen nu, men det är vad vi är i störst behov av ännu tror jag! Nu har vi i alla fall äntligen fått upp matsalslampan som jag gjort! :) Var lite lurigt eftersom vi har ett extremt fett betongtak men nu sitter krokarna där de ska.
 
Denna lampa har jag haft länge i huvudet att jag skulle göra. Visste bara inte vars jag skulle hitta "pärlorna" - eller vad man nu ska kalla dem - som behövdes. Men poff så låg dom ju i en påse på second hand-butiken för 20 kr och då kändes det ju bara menat att jag skulle göra detta!
 
Jag målade pälorna vita några varv, köpte sladdar, skarvdosor och andra lampgrejer som behövdes, samt en träplanka. Plankan fick bli vit och med tre hål som sladdarna skulle igenom. Jag trädde pärlorna på sladdarna och skarvade ihop allt på plankans ovansida. Skruvade fast några kedjor att hänga upp den i, sedan var det klart.
 
Den ser lite böjd ut på bilden men det gick fan inte fota så att det blev rakt haha! Men rak är den! Och nu kan man se varandra när man sitter till bords! :)
 
 
Kommentarer
Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: